آیا امتحان پی تی ای ساده تر از آزمون آیلتس است؟

فیلمهای کمک آموزشی
دسامبر 9, 2019
برای دریافت آیلتس فقط نیاز به تکنیک داریم؟
می 28, 2022

 

 

به جرات می توان بیان کرد که همه افرادی که به سمت آزمون پی تی ای کشیده شده اند به این باور هستند که این امتحان از آیلتس ساده تر است!  البته چرا و چگونه این اتفاق افتاده است را هنوز کسی نمی داند…اما می توان با بررسی ساده و کاربردی به جواب این سوال رسید.

در اصل همیشه به این موضوع توجه کافی  نمی شود که هر فردی می تواند یکی از این امتحانات بین الملی را به دلخواه شرکت کند و نیازی به شرکت در یک مورد خاص نیست. به این معنی که زمانی که قصد مهاجرت کاری و یا تحصیلی را دارید، حتما تحقیق کافی انجام دهید تا متوجه شوید که اولین اولویت شما کدامین یک از این امتحانات است(آیلتس، تافل و پی تی ای). در ادامه دلایلی که پی تی ای را اصلا امتحان ساده ایی نشان نخواهد داد را اشاره خواهم کرد:

اولین نکته که باید مد نظر داشته باشید این است که هر ۳ آزمون بین الملی زبان انگلیسی نیاز به یک میزان از دانش عمومی زبان می باشند. به این معنی که میزان معلوماتی که باید آموزش ببینید برای شرکت در هر کدام از این امتحانات یکسان است، پس نباید این موضوع را فرض کنید  که دانش زبانی که نیاز دارند با هم متفاوت است. به عنوان مثال، در تمامی این آزمونها مبحث رایتینگ وجود داشته و فقط با کمی تغیر در ساختار شما با آن مواجهه می شوید، نه به صورتی که انگار در امتحان پی تی ای همه چیز آن در حد یک پاراگراف می باشد! (بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ واژه را باید در مدت ۲۰ دقیقه بنویسید)

دومین نکته آموزشی که باز دانش پژوهان به آن دقت نمی کنند برگزاری این آزمون است؟!در اصل پی تی ای در ایران برگزار نمی شود و باید یک هزینه به غیر از هزینه ثبت نام بپردازید(هزینه سفر). به این معنی که  شما این آزمون  را نمی توانید در ایران شرکت کنید و باید به کشورهای همجوار مراجعه کنید.در کنار این موضوع، رفتن به یک کشور خارجی صد در صد مشکلات و دردسرهای خاص خودش را خواهد داشت که متاسفانه دانش جویان ایرانی به آن بی اعتنا هستند.

سومین نکته مهم و کاربردی در این امتحان نبود امتحانات ماک(آزمایشی)استاندارد در ایران می باشد. در اصل زمانی که زبان آموزان به دنبال گرفتن مدرک آیلتس هستد، آموزشگهای مختلفی را می توانند پیدا کنند تا برای امتحان ماک در آنجا ثبت نام کنند، اما چنین چیزی برای آزمون پی تی ای موجود نیست و تنها گزینه ایی که  می توانند پیدا کنند امتحانات آنلاین موسس پیرسون است که متاسفانه قیمت ریالی بالایی دارند.

و در آخر اینکه مهم این نیست که شما چه نوع آزمونی را انتخاب می کنید بلکه فقط و فقط تلاش و کوشش شما است که  به موفقعیت ختم خواهد شد. در کنار اینها به عنوان آخرین نکته، به هیچ عنوان با ذهنیت سریع و آسان رسیدن به نتیجه هیچ کدام از این امتحانات را انتخاب نکنید.

#آزمون_پی_تی_ای  #آیا_پی_تی_ای_ساده_است   #آموزشگاه_زبان   #آموزشگاه_زبان_پی_تی_ای   #آموزشگاه_زبان_شرق   #بهترین_آموزشگاه_زبان_شرق