کلاسهای پی تی ایی ما

در چند ماه اخیر در موضوع آموزش زبان بیشتر زبان آموزان، خانواده ها و حتی کسانی که زیاد با زبان انگلیسی میانه ایی ندارند، در حال شنیدن مداوم آزمون پی تی ایی هستند. همه افراد نیز در حال کند و کاو برای دانستن بیشتر در مورد آن هستند چونکه شنیده اند از آیلتس ساده تر است!!

اول از همه ما به شما با اطمینان می گویم که این امتحان ساده نیست بلکه نسبت به آزمون آیلتس علم دانشجو را منطقی تر ارزیابی می کند. پس دریافت این مدرک اگر با مطالعه و تدریس صحیح همراه شود، صد در صد به نتیجه خواهد رسید. در ادامه من اطلاعاتی رو در مورد کلاسهای خودمان با شما در میان می گذارم.

برای شرکت در کلاسهای پی تی ایی ما دانشجو باید در سطح متوسط به بالا باشد تا بتواند حجم مطالبی که در کلاس تدریس می شود را به درستی یاد بگیرد، در غیر این صورت پروسه آموزش برایتان بسیار سنگین خواهد بود. قابل اشاره است که چون این امتحان در ایران برگزار نمی شود زبان پژوهان گرامی زمانی باید در این امتحان شرکت کنند که آمادگی لازم را در این آزمون کسب کرده باشند تا نیاز به هزینه دوباره برای رفت و آمد به کشور دیگر و ثبت نام دوباره نداشته باشند. خوب در قسمت بعد من به طور کامل تمامی بخشهای این امتحان را به طور کامل درج کرده ام و با نگاهی به آن شما نیز آگاهی کامل در مورد این امتحان را خواهید داشت.

قسمت اول: بخش نوشتن و گفتار (Speaking and Writing) 77 تا ۹۳ دقیقه.

۱- معرفی شخصی

۲- بلند خواندن

۳- جملات را تکرار کردن

۴- تصویر را توصیف کردن

۵- سخنرانی را بازگو کردن

۶- به سوالات کوتاه جواب دادن

۷- متن را خلاصه کردن

۸- نوشتار (Writing)

قسمت دوم:  بخش خواندن (Reading)_ 32 تا ۴۰ دقیقه.

۱– خواندن و نوشتن_ جای خای را پر کردن

۲- سوالات چهار گزینه ایی

۳- پاراگراف ها را در جای صحیح قرار دادن

۴- خواندن_ جای خالی را پر کردن

۵- سوالات چهار گزینه ایی

قسمت سوم: بخش شنیداری (Listening) _ ۴۵ تا ۵۷ دقیقه.

۱- خلاصه نویسی متن گفتاری

۲- سوالات چهار گزینه ایی

۳- جای خالی را پر کردن

۴- خلاصه صحیح را مشخص کردن

۵- سوالات چهار گزینه ایی

۶- انتخاب کلمه جا افتاده

۷- کلمه غلط را مشخص کردن

۸- دیکته نوشتن

با دقت در بخشهای مختلف امتحان پی تی ایی که در بالا به طور کامل اشاره شده، یک سوال در ذهن ایجاد می شود.

چرا آنقدر قسمت های مختلف دارد؟  در اصل همانطور که در بخشهای دیگر سایت اشاره کردم، این امتحان یک جور به روز شده آیلتس است. به این معنی که بخشهای دردسر ساز خواندن(Reading) و گفتار(Speaking) را ساده تر کرده است. و شما به عنوان دانشجوی مشتاق دریافت این مدرک، کمتر اذیت می شوید. اما در بخش نوشتار(Writing) زمان کمتری را برای شما در نظر گرفته است اما باز برای نمره دهی خساست به خرج نداده و نمره بهتری به شما می دهد. در آخر ما به شما این اطمینان را می دهیم که اگر با برنامه های گروه آموزشی اوج همراه شوید در کمترین زمان ممکن به نمره بالای ۶۰ که بیشتر زبان آموزان خواستار آن هستند خواهید رسید.