کارگاه اسپیکینگ ما چگونه است؟

کارگاه رایتینگ ما چگونه است؟
مارس 24, 2019
آزمون EPT
اکتبر 17, 2019

کارگاه اسپیکینگ ما چگونه است؟

ما در آموزشگاه زبان اوج گویش باور داریم که یکی از مهمترین دلایل دل زدگی دانشجویان عزیز در زبان انگلیسی، ناتوانی در صحبت کردن به زبان مورد علاقه شون است. برای این منظور از مدتها قبل گروه آموزشی ما کلاسهای مکالمه را دایر کرده است. قابل اشاره است که کلاسهای مکالمه ما با کلاسهای مکالمه آزاد ما متفاوت است. دانش پژوه هایی که در مکالمه زبان خود دارای ضعف هستند و به تشخیص استاد به غیر از کلاسهای ترمیک خود نیاز به تقویت بیشتر مکالمه خود دارند، باید در این کلاسها شرکت کنند. پس متوجه شدید که ما دو نوع کلاس مکالمه برگزار می کنیم. مکالمه آزاد و مکالمه ترمیک که در ادامه مزایای کلاس مکالمه را شرح خواهم داد.

روش تدریس در کلاسهای مکالمه ما بر اساس نقاط ضعف دانش جویان در موضوعاتی مانند، گرامر، واژگان، ترس از مکالمه و یا کمبود انگیزه است. به عنوان مثال همیشه دانش پژوه هایی که ما در کلاسهای ترمیک برخورد می کنیم مشگل جدی استفاده از گرامر مورد نظر استاد را دارند، با اینکه قبلا این گرامر را فرا گرفته اند.( قابل ذکر است که در کلاسهای مکالمه آزاد گرامر تدریس نمی شود بر عکس کلاسهای مکالمه) اما زمانی که در کلاس شرکت می کنند قادر به استفاده از آن نیستند که در ادامه با شرکت در کلاسهای مورد نظر بعد از مدتی مشگل آنها به طور کامل برطرف می شود. در پاراگراف بعد یکی از مشگلات رایج را شرح خواهم داد.

به شخصه باور داریم که مهمترین بخش یک مکالمه روان نداشتن ترس از صحبت کردن است که متاسفانه در بین دانش جویان ایرانی به شدت رایج است. اما واقعا چرا آنقدر مشگل در صحبت کردن وجود دارد؟ در ادامه توضیح خواهم داد و روش حل آن را نیز خواهم گفت. در اصل دانش پژوهان ما از سیستمی آموزشی فارغ التحصیل می شوند که یاد گرفتند در کلاس ساکت بمانند و استاد در حال صحبت کردن باشد، خوب می پرسید چه اشکالی دارد. اشکال خودشو در کلاسهای زبان انگلیسی نشان می دهد!! دانشجو ترس زیاد و مقاومت زیادتری برای شرکت در روند کلاس از خود نشان می دهد و دوست ندارد صحبت کند. جالب بود نه…اما نگران نباشید مشگل شما در کلاسهای ما به طور کامل حل خواهد شد چونکه ما بهترین گروه آموزشی را داریم که قادر خواهد بود هر نوع مشگلی که در زبان انگلیسی دارید را به سرعت مرتفع سازد. پس نگران نباشید…..